A PHP Error was encountered

Novosti

Hodočašće u Rim
23.10.2018.

Već tri godine zaredom naši župljani imaju prigodu poći na hodočašće van Lijepe naše, a ove godine odredište je bio Rim.

Ovaj grad je prepun bazilika, crkava, trgova, katakomba, spomenika. S pravom nosi naziv "Grad muzej" i trebalo bi godine da se sve obiđe, pa je zamišljeno da cijelo hodočašće traje šest dana, kako bi barem dijelom upili ozračje Rima i posjetili najsvetija mjesta.

Hodočasnička grupa, pod duhovnim vodstvom župnika don Davora i stručnim vodstvom gđe Gordane, krenula je sunčanog nedjeljnog popodneva prema Splitu. Uz večernju molitvu krunice prepustili smo se zagovoru naše Gospe od Ružarja i sv. Nikole. Dok smo isplovljavali trajektom "Marko Polo" prema Anconi, na palubi je već počelo druženje praćeno pjesmom i predivnim pogledom na Marjan i katedralu sv. Duje. Mirno more obećavalo je ugodnu noć.

Ujutro, nakon iskrcavanja, nastavili smo put uz molitvu Jutarnje iz Božanskog Časoslova. Sunčano i lijepo vrijeme pratilo nas je na našem putu, pa je vožnja s pogledom na živopisne krajeve i uz zanimljive povijesne činjenice koje su nam iznosili Gordana i don Davor, brzo protekla i već smo se našli u Rimu. Ostali smo bez daha pred tim vječnim gradom.

Prvo odredište nam je bilo jedno od najsvetijih kršćanskih mjesta - Kalistove katakombe, pozemne grobnice duge preko 17 km, na 4 nivoa ispod zemlje. Prolazeći tim uskim hodnicima gdje su ležale kosti tolikih papa, svetaca i  mučenika, promatrali smo ploče, znakove, grobove, nijemi pred veličinom njihove žrtve. Vrhunac posjete bila je sveta misa, koju je slavio naš župnik u jednoj od kripti katakombi, na oltaru oko kojeg su se, stoljećima prije nas, kršćani okupljali da svetkuju Euharistiju. Posjetivši i crkvicu "Quo vadis" podignutu na mjestu odakle se, prema legend, sv. Petar okrenuo i vratio u Rim da podnese mučeništvo, nastavili smo dalje do jedne od četiriju patrijarhalne bazilike, druge po veličini crkve u Rimu, bazlike Svetoga Pavla van zidina. Tamo nas je dočekao naš don Ivo, koji se družio s nama sve ove dane. Navečer, prepuni dojmova, stigli smo do doma hrvatskih hodočasnika u Rimu, “Domus Croata”, gdje smo dočekani sa toplom dobrodošlicom i domaćom hranom.

Trećeg dana putovanja, okrijepljeni svetom misom, krenuli smo u obilazak Bazilike sv. Ivana Krstitelja, gdje se prema predaji, čuva drvena ploča stola na kojoj je Isus blagovao posljednju večeru. Za nas je posebno bila dojmljiva kapela sv. Venancija, u sklopu lateranske krstionice, u kojoj se čuvaju kosti svetih solinskih i istarskih mučenika. U svakom sakralnom objektu, isprepliću se povijest, umjetnost i duhovnost, ali dojam najsvetijeg mjesta svakako smo vezali za Svete stube kojima se, po predaji, Isus u Jeruzalemu penjao do Pilata i na njihovom vrhu mu je Pilat izrekao smrtnu osudu, a koje je u Rim prenijela sveta Jelena. Dok smo se penjali klečeći na koljenima, predajući Gospodinu molitve, mnogima od nas potekle su i suze od ganuća. Nakon obilaska Bazilike sv. Marije Velike, u kojoj se slavila prva božićna polnoćka u povijesti i gdje se čuvaju ostaci betlehemskih jaslica, krenuli smo pješice prema Capitoliju, Rimskom Forumu i Coloseumu. Prepuni dojmova,vratili smo se do našeg prenoćišta, uz molitvu krunice. Umor nas nije spriječio da nakon dobre večere ne zapjevamo uz smijeh i šale.

Četvrtog dana naše odredište bio je Vatikan. Nakon audijencije s Papom Franjom, šetnje po Trgu sv. Petra i okolnim uličicama, popeli smo se svi skupa na kupolu, gdje nas je dočekao nevjerojatan prizor, predivan pogled na cijeli Rim. Sputili smo se u baziliku u kojoj je grob sv. Petra i grob sv. Ivana Pavla II. Posvuda umjetnička djela, kipovi, freske. Dan smo završili sv. misom u kapeli “Domus croata”.

Sutradan smo posjetili papinu ljetnu rezidenciju Castel Gandolfo, a potom šetali poznatim rimskim trgovima: Piazza Venezia, Fontana di Trevi, Piazza di Spagna, Piazza del Popolo, Panteon, Piazza Navona. Živopisno i nezaboravno! Vrhunac dana bio je posjet Papinskom hrvatskom zavodu i crkvi sv. Jeronima. Tu smo se susreli sa našim svećenicima i studentima koji borave u Rimu i zajedno slavili svetu misu.

U petak ujutro smo se oprostili od naših domaćina i krenuli do Orvieta, gradića na vulkanskoj litici, gdje smo se uspinjačom popeli do jedne od najljepših katedrala Marijinog uznesenja. Nakon sv. mise, posjetili smo kapelu Presvetog sakramenta i poklonili se hostiji koja je krvarila pred papom Urbanom. Dalje nas je put vodio do Ancone, uz nezaobilaznu kupovinu, ukrcaj na trajekt i polako prema našim domovima.

Preslabe su riječi da bi se opisalo bogastvo duhovnog doživljaja na ovom hodočašću. Svatko je u svom srcu nosio neko novo svjetlo, svatko od nas je naučio nove povijesne činjenice, svatko vidio puno novih mjesta, svatko se obogatio novim prijateljstvima, smijehom i dobrim raspoloženjem... doista je teško opisati, to treba doživjeti.

I kao što smo napisali u zahvali don Davoru, nestrpljivo iščekujemo nova putovanja!

tekst: Marija Zovko

Galerija fotografija

<< povratak na novosti

Župne obavijesti

Petak - 19:00 sati u prostorijama Pastoralnog centra instrukcije za djecu osnovne škole.

Raspored svetih misa

Radnim danom

ponedjeljak - petak: 18:00

subota: 7:30

Nedjeljom:

crkva sv. Nikole, Metković: 7:00, 9:00, 11:00 i 18:00

Borovci / Nova Sela  : 9 sati

Ispovijed:

Svaki dan pola sata prije svete mise